back on track!

ungefär sådär två veckor senare, men nu är jag tillbaks igen! inte riktigt hafft varken tid eller lust  ( när jag väl hafft tiden) att blogga. men nu känner jag att skrivfingrarna är pågång igen!
har egentligen inte hänt så mycket heller den senaste tiden, men nu skall jag babbla på i vilket fall!
min väska som blev beställd har iallafall anlänt, och thank god för denna skapelse, i love it! synd bara att den inte passar till min vinterjack så jag får snällt ha den hängandes här hemma tills våren tar sig tid att tittaförbi i gammla kära göteborg. 
sedan så har det varit myspysmiddag hemma hos joseygos med brudarna. det gillades! dock mesade jag mig och stack hem när resten drog ut för att fylla levrarna med den behövliga alkoholen, men jobbet kallade dagen efter, tyvärr. jag hoppas att jag kanske kan få ta igen detdära till helgen men det är ännu bara lösa planer.
för fredagen har jag nästan spikat att det bara blir till att sitta hemma och ha tv:n som bästis. denna veckan har verkligen tagit på krafterna, och ännu är det bara onsdag! måste vara jobbtimmarna som jag kostade på mig i lördags som börjar spöka. eller så är jag helt enkelt bara klen!

lägenheten börja likna ett hem allt mera också, känns bra! mitt kök är nog det enda jag är riktigt nöjd med nu, gud så fint det är! haha det är ju favoritrummet än så länge iallafall. synd bara att man inte tillbringar så mycket tid där..skall se om jag inte kan fjäska hit min kära pappa snart igen så att han kan hjälpa mig att borra upp lite hyllor och såntdär, och köra mig lite färder till ikea ( det är bra att du har en stor och fin bil pappa!) så att jag kan handla vad som behövs! jag har bokat min första tvätttid för denna lägenheten också, onsdagen den 11/3 smäller det! haha får återkomma om hur det gick, jag är en såndär att jag klarar inte att göra någonting själv första gången, utan måste ha någon som kan visa mig hur prylarna fungerar eller bara hänger med som stöd, haha så jag får väl lura hit någon som kan hålla mig sällskap! men den dagen tar vi när det kommer!

nu sitter jag i soffan och ser på simpsons, haha är det inte ett riktigt härligt program dedära? snart kommer efterlyst också. det är ju nått som måste följas! aro är min favorit på onsdagar iallafall, thats it! ingenting kan hålla oss isär, mohahha!
lagat mat och handlat har jag minsan också gjort idag. blev nån pasta mad lax och bladspenat, helt okej faktiskt, men har ätit godare. HAHA! som på jobbet idag. kötbullar med mos, i loooooove! och som varje sista onsdag i varje månad får vi bakelse ( det är en dag att se fram emot!) , vilket idag blev en himmlans härlig semla! semeldagen borde infalla mer än en gång per år, för satan vad många man kan äta! och sjukt vad butikerna hade tjänat på det :)
efter maten iallafall så var jag så mätt så jag va helt yr, känndes inga bra alls, men en cigg på det och ca 15minuters sömn på soffan i pausrummet så mådde jag mycket bättre. dock hade jag hunnit bli alldeles för trött för att orka jobba, så jag förflyttade mig bara till min utkiksstol för att fortsätta i mina drömmars världar i ca en timma innan det var dags för rast igen. mina planer var ju egentligen att jag skulla hem och tokdö i soffan, men som vanligt när man är trött på jobbet, spå tar det inte längre än till omklädningsrummet tills man blir pigg igen, det är rätt konstigt ändå.

träningen har jag tagit tag i igen nu med! iofs nu skall jag inte vara allt för kaxig för jag är ännu bara inne på dag tre haha. men mina sjukbaciller har snällt nog flytt över till någon annan så nu har jag inte några ursäkter längre. men det känns faktist rätt skönt att ha kommit igång igen måste jag säga! och så snart som nästa vecka redan kommer boxingen igen så då kommer träningarna att uppskattas mycket mycket mera! att gå på gymet är ju bara dödens.. har både hört och sätt att boxingen ger en riktigt läcker kropp också, haha inga misslyckanden här inte! nu skal strandfolket 2009 få någonting att dreggla över, tjejer som killar! ( det är tillåtet att ha mål i livet man vet man aldrig kommer att nå upp till! eller är det just dethär man kallas dagdrömmar..?) 

nu skall jag iallafall hoppa in i duschen och sedan förbereda mig för en kväll i soffan med te, täcke och aro. kanske blir det lite mera bloggning, det är trottsallt skönt att skriva av sig om både allt och inget såhär emellanåt :)
puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0