söndagsbabbel

jag blir så matt. varför har någon dum jävel kommit på det här med förkylning? min teori ligger i att det finns någonting som kallas nått liknande som en regering, där det sitter två män ( det är denna bilden som jag har framför mig iallafall när jag sitter och tänker på onödiga prylar..) som får post eller nått med bilder eller nånting, säg en bild på ne glödlampa, så skall de sitta och komma på ett namn till denna glödlampa...hm okej detta låter skumt. jag fattar hur jag menar i mitt huvud men jag får inte ur mig det så som jag vill. så jag låter det stå såhär jag orkar inte finjustera mitt inlägg så att alla skall hänga med, så jag får helt enkelt bara låta det vara så och hoppas på det bästa!
tillbaka till sjukheten. det måste vara någon människa som hatar att jobba som kom på att förkylning skall finnas, så att man slipper jobba. så att man kan vara hemma och bara gotta sig framför tvn med täcke, kuddar och massa sjukmys. men hallåå, säkert jättasmart då men vi folk behöver jobba så att vi kan få våra förtjänta pengar och betala alla våra förbaskade utgifter! eller kanske en ond utomjording som sitter och kikar på oss från sitt ufo som är så avunsjuk att han spridit en smitta till ossfredsliga jordlingar...vad vet jag.

nu sittet jag i soffan och tittar på beck. inge vidare spännande idag men det är ju ett program iallafall som får fördriva min söndagskväll. jag har sån lust att bara babbla av mig massor idag så jag skall berätta om min helg. inte så händelserik kanske eftersom jag varit hemma och sjukat mig hela helgen, men ändå:
det började ju egentligen med att jag mådde skit redan i tisdags på jobbet, men eftersom jag ändå tagit mig dit kunde jag lika järna härda ut och stanna hela dagen. så blev det att jag var hemma onsdag-torsdag för attg friska upp mig.
fredagen åkte jag till jobbet. fick förfrågan om att jobba över på lördagen och eftersom jag är i behov av pengarna tackade jag självklart ja. vilket jag fick ångra rätt bra. efter jobbet på fredagen åkte jag med mamma och pappa till ikea, handlade rätt mycke, både nödväntigt och inte nödvändigt - som alltid när man åker till ikea! sedan var det bara till att dumpa allt i lägenheten för att sedan åka hem till pojkvän och sova. sommnade i soffan till nån vikingafilm och blev väckt av pojkvän när det var dags att krypa ner i sängen istället.
lördagmorgon. upp, sminka mig, klä på mig och åka till jobbet. mådde skit men lördag ger mycket pengar så det var bara att bita ihop. klarade dagen rätt galant ifrån min egen mening så det blev till att åka hem direkt och däcka i soffan med en gång. sedan sov jag egentligen konstant tills söndag morgon halv9. tog mitt täcke och flyttade ut i soffan istället. sommnade om vid 12tiden och vaknade igen vid 4. så nu har jag en sån energi! mår skit men glad ändå. det är väl nått som är posetivt, haha!

i morgon blir det till att stanna hemma från jobbet och försöja friska till mig så jag kan börja jobba på tisdag igen, men man vet aldrig vad framtiden har att förutspå. får bara kallas att han där uppe lyssnar på mig för en gångs skull och gör mig frisk!

nu skall jag hitta mig nånting att äta och sedan försöka leta massa antisjukreccept så jag skyndarpå min tillfrisknad.
puss och kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0