bussrundtur idag

hade lite sovmorgon idag, både skönt och behövligt! sedan bar det av till jobbet igen. väl på jobbet slår mina önskningar i uppfyllelse och vi är riktigt bra med folk idag, vilket relaterar till att jag får gå hem mycket tidigare än förväntat! bara det gör ju en på bra humör för nästan precis alls! å jag bestämmde mig för att traska in till stan och se om jag hitta nått att ha på mig på lördga. gick nog i alla affärer man kan tänka sig, men slutade att jag kom hem med en kjol och en klänning, så får bli någonting av dem två..om jag inte hinner med ännu en standag vill säga :D
när jag väl kom hem, blev det lite lunch viket bestod av massa vatten och en väldigt förmånga vindruvor. sedan packade jag full av rengöringsartiklar och åkte till den nya lägenheten. haha måste ju säga att jag kännde lite väl många blickar på mig på vagnen..undrar om det kan bero på att jag satt med både dammsugare, mops och skurhink..haha! väl i lägenheten var det bara att sätta igång, dock har jag ju inga lampor förutom i badrummen, så det blev lite väl mörkt för att se om de fanns skit kvar på golvet eller inte.( provade att krypa runt på alla fyra och lysa med mobilen, haha men efter några minuter konsdaterade jag att det var inte det smartaste draget jag gjort då mina byxer numera är gråa och inte svarta..) så när klockan blev runt fem fick jag snällt ta att åka hem igen.  väl på hållplatsen börjar vässtrafik babbla i sina högtalare, så har dom självklart stängt av vägarna från backaplan in till stan så spårvagnarna kör inte längre än dit, så jag hoppar på vagnen fram till hållplatsen där alla är tvugna att stiga av, och vad ser jag om inte en buss! som heter likadant som precis där jag bor! yeppei! tänkte jag då iallafall..såklart jag kliver på bussen och känner mig riktigt bra som hittat en direktbuss hem till mig. hem till mig gick den ju iofs, men det fick ju bli en resa på ca 50min för att komma fram med. så jag fick mig en rundtur på hissingen. inte alla som får det helt gratis en onsdagkväll som denna...

nåja. nu är jag ju hemma iallafall. resterna på gårdagens middag fick bli ingredienser till dagens mat. så nu sitter jag och äter en hemmagjord kycklingsoppa, och jag måste erkänna att jag är rätt nöjd över mina nyfunna matkunskaper!

nu är det joey och snartg kommer min gos hem igen! så nu skall jag tillbaks till soffan och bara känna mig riktigt bra.
puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0