guud så äckligt!

efter en lång och slitsam ( ja säg va ni vill men jag tyckte att jag slet en hel del idag) dag, med hjälpning av flytt, städning och ikeasällskap så tyckte jag att jag gjort mig välförtjänt av lite ost och kakor ikväll. och eftersom min jävla vardagsrumslampa nu har lyst sina sista dagar så fick jag ju extra mysfaktor på mina hundra värmeljus som jag så hemmafrugit ställt fram på bordet.
plockade jag fram mina kakor, min kalla fanta och osten så självfallet. skulle precis bré min fjärde kaka (notera att jag brer ett par kakor åt gången och inte en efter en eftersom jag aldrig skulle kunna klara frestelsen av väntan på då nästa kaka efter den förste är uppäten..) så märker jag hur hård in ost är i kanten. och nu pratar jag inte om en hyvelost som alla vet att den blir stenhård om man inte låter den bo i en plastpåse i jylen, utan en mjukost på burk. eftersom jag inte heller har nått vidare ljus i mitt vardagsrum så pallrar jag mig till köket för att kolla datumet.
jag köppte min ost någon dag i veckan, vilket betyder att det iallafall minst var den 28/7 då inköpsdagen som tidigast kan fastställas.

min ost gick ut, enligt bottenstämpeln på burken, 05062009. först tog det ett tag innan jag fattade, eller jag fattade att den gått ur, blev lite smått besviken, sedan slåg det som en bomb i min skalle "DEN FEMTE JUNI FÖR I HELVETE!!!!", då det samtidigt slog mig att jag köppt apelsinjuice och mjölk samma dag... kylen fick bli mitt nästa stopp och fram med mina varor. som tur va klara mjälken sig till tidig augusti men apelsinhistorien var en annan femma. den gick ju bara ut den 26juni lixom...
att man ens säljer sådanna varor?! 
all annan jävla mat jag handlat på de jävla stället då?!
AARGAAH!
arg blev jag så jag tillockmed gick ut och slängde skiten i soppnedkastet. sedan ångrade jag mig. ja skulle tagit en bild och skickat till nån tidning för å sprida ut till resten av mina biskopgrannar att bojkotta detta hemska livs-helvete...


Död åt dig äckliga mataffär! jag bor under kronan, så alla mina vänner förstår vilken affär vi nu mera skall bojkotta! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0