äntligen vinter/vårsol!

Ibland önskar jag att jag hade ett annat jobb. Tänk va härligt att få ta del utav dessa nykomna vårkänslor!
Även fast det är superkallt fortfarande så vill jag ändå kunna sitta ute i solen och fika med mina vänner. 
Även fast man måste ha på sig en tjock jacka och halsduk och handskar så skulle jag allt gärna vilja ha den dära känslan av och också få ta del av vinter/vårsolen!
Ända gången jag har chans att få se lite av de ljusa är när jag tar en utav mina efterlängtade rökpauser på jobbet. På helgerna är jag alldeles för trött så där är inget tvek om saken att sova går före.
Men att få vakna helt utvilad utan väckarklocka, klä sig i snygga kläder och ringa en vän för att ta en mysig promenad eller en fika på något mysigt ställe, det är det bästa!


Men innan jag får vara ledig igen dröjer de länge så det får ännu bara vara ljuva tankar.
Åh jag vill inte jobba varje eviga veckodag!


Fast å andra sidan hade jag nog inte heller klarat att ha ett oregelbundet arbetsschema, det hade fått mig att gå i taket tillslut.


Bilder jag tog till min almanacka som mamma fick!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0