Attackfasen. Dag nr 1

(jaaa ja. gårdagen för er som fortf. inte hänger med..)

Från och med idag (igår) skall jag börja med denna så kallade diet. Jag skall enbart hålla mig till protein i 5-10dagar. Har man inte gått ner någonting mera på dag nr 5 så skall man inte fortsätta med enbart proteindagar heller. Och max får man hålla på i tio dagar. 

Under denna period skall man alltså hålla sig till proteinrik mat så som kött, fisk, kyckling och mejeriprodikter med max 0.5% fett (det är bara under de 5-10dagar som man äter mat utan tillbehör, sedan får man lägga till både grönsaker, kolhydrater och efter inte allt för lång tid kommer alkoholen och godiset in i bilden).


Måndag

Jag började dagen med att känna mig både pigg och pepp till att starta med dukan-dieten. Eftersom  man även får äta hur mycket man vill och när man vill så går man aldrig hungrig trotts att man "bantar"!

Frukost: En mugg med yoghurt blandat med tre msk havrekli (havrekli har man för att magen skall fungera bra under proteinprocessen om jag fattar det hela rätt haha!), ett stekt ägg och två skivor kalkon. Ett glas vatten till det.

Lunch: Blev en burk med tonfisk blandat med ett hårdkokt ägg. Ett glas vatten.

Mellanmål: Ett glas med yoghort.

Middag: En omelett med kalkon och kyckling, några klickar naturell yoghurt för att få en lite mer matigare känsla.


Fick bli en sväng till gymet efter jobbet idag. Körde ett snabbpass då jag inte var sugen alls på träning men blev en hel det benövingar och sedan var jag helt mör.

Edit: Jag blev mätt efter varje måltid och jag försöker få i mig minst 1.5l vatten/dag.
Första dagen avklarad och jag känner mig fortfarande riktigt pepp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0