kick, push

Senast igår gick jag nöjt runt och skröt om att jag minsann är lyckligt lottad som har en så snäll och lättsam bebis i magen. Någon enstaga spark kan väl göra ont emellanåt men allt annat är bara så mysigt och aldrig det minsta jobbigt. Hela nätterna får jag sova och vaknar varken av kissepauser eller sparkar!

Kunde jag bara ta tillbaka det jag sagt. Idag gör hon antingen uppror för någonting hon inte gillar eller så har djävulen vart på besök hela dagen. Sparkar, knuffar, slitningar ja allt har jag fått känna på hela dagen. Vad som annars brukar vara "sparka lite för mamma så jag vet att du lever", "nej men de va väl en tuffingknuff!" eller "oj oj nu buffas det så mysigt igen!" har hela dagen vart utbytt mot "AAJ", "Ooh inte revbenen igen!", "Aj aj akta mammas kissblåsa!" eller "AOUTCH snälla älskling sluta knö!". Vad som innan kunde vara en godmorgon-buff eller lite kvällsgympa är nu riktiga kickboxningspass. Att det hållt på enda sedan i morse gör mig nästan lite orolig, skall hon aldrig sova där inne? Håller mina tummar att iallafall jag får sova inatt. Nej jag hoppas hon snart lugnar ner sig igen, jag har ju hoppats på en lat bebis!


Idag gick vi in i vecka 36 med. Jag vet att jag säger det varje vecka men gud va fort det går! Snart sitter jag här med världens finaste på utsidan magen istället! Åh jag längtar ihjäl mig, känns så otroligt underbart samtidigt som så ovärkligt!
Bild kommer i morgon för nu skall jag försöka natta lilla monster och migsjälv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0